پاسپورت دومينيكا

در مورد خودم توضيح ميدم

پاسپورت دومينيكا

۱۵ بازديد

براي دريافت پاسپورت دومينيكا از طريق سرمايه‌گذاري، ۲ روش كمك بلاعوض به دولت دومينيكا و سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي تاييد شده دولت دومينيكا وجود دارد. داشتن تابعيت و پاسپورت دومينيكا امكان سفر بدون ويزا به بسياري از كشورهاي جهان را فراهم مي‌كند.

پاسپورت دومينيكا و همه آنچه بايد درباره قدرت پاسپورت دومينيكا بدانيد

چقدر درباره پاسپورت دومينيكا (Dominica Passport) و روش اخذ اين پاسپورت اطلاع داريد؟ اصلاً چه شناختي از اين كشور داريد و تا چه اندازه درباره آن شنيده‌ايد؟ دومينيكا جواهري طبيعي در دل درياي كارائيب است كه به‌خاطر طبيعت بي‌نظيرش شناخته مي‌شود. طبيعتي بكر، دست‌نخورده و حيرت‌‌انگيز كه حتي ديدن تصاوير آن هم مي‌تواند شما را سر ذوق بياورد؛ چه برسد به حق زندگي در چنين كشوري. اگر دوست داريد درباره كشور دومينيكا بدانيد، اگر مي‌خواهيد از شرايط اخذ تابعيت و پاسپورت دومينيكا مطلع شويد يا فقط تمايل داريد اطلاعات عمومي خود را درباره اين كشور بيشتر كنيد، اين مطلب از كنكاش براي شما است. همه آنچه بايد درباره دومينيكا و شهروندي دومينيكا بدانيد را در اين مطلب با شما به اشتراك گذاشته‌ايم:

پاسپورت چيست؟

پاسپورت يا گذرنامه كلمه‌اي است كه به‌احتمال خيلي زياد بارها به گوشتان خورده است. پاسپورت درواقع يك مدرك شناسايي رسمي است كه از طرف دولت‌هاي مختلف براي شهروندان يك كشور صادر مي‌شود. داشتن گذرنامه براي شهروندان هر كشور به اين معني است كه دولت مربوطه از ديگر دولت‌‌ها و كشورها اجازه مي‌‌خواهد تا به شهروندش اجازه گذر يا ورود به آن كشور را بدهند. علاوه بر اين، داشتن پاسپورت تضمين‌كننده امنيت و حقوق مسافراني است كه براي مسافرت يا زندگي به كشور مقصد رفته‌اند.

دومينيكا كجاست؟

دومينيكا (به انگليسي: Dominica) كشور جزيره‌اي است. اين كشور در شرق درياي كارائيب و در جنوب شرقي فلوريداي آمريكا واقع شده است. دومينيكا كه با نام «جزيره طبيعي كارائيب» هم شناخته مي‌شود، بهشتي استوايي است كه مسيرهاي پياده‌روي فراوان، ۳۶۹ رودخانه آب شيرين و چشمه‌هاي آبگرم دارد. به‌علاوه اين شهر محل زندگي طوطي سيرو بومي و جمعيتي از نهنگ‌ها است كه در درياي آبي عميق اطراف جزيره زندگي مي‌كنند. پايتخت دومينيكا شهر روسو است. اين كشور در ۳ نوامبر سال ۱۹۷۸ به استقلال رسيد. دومينيكا هم اكنون عضو كشورهاي مشترك‌المنافع بريتانيا محسوب مي‌شود. اين جزيره داراي موقعيتي عالي از نظر جذب توريست‌هاي كانادا، آمريكا، اروپا و خاور دور است. دومينيكا جزء جزاير بادپناه و بخشي از منطقه آنتيل كوچك است. دومين چشمه آبگرم بزرگ دنيا و صدها درياچه جوشان در اين كشور قرار دارد. جمعيت جزيره دومينيكا حدود ۷۳,۰۰۰ نفر است.

مساحت اين كشور ۷۵۰ كيلومترمربع است و انگليسي را به‌عنوان زبان رسمي كشور مي‌شناسند. زبان‌هاي كريول دومينيكايي و فرانسوي هم در برخي از مناطق اين كشور استفاده مي‌شود.

تفاوت كشور دومينيكا با كشور دومينيكن

حالا كه با كشور دومينيكا و مشخصات اوليه آن آشنا شديد، لازم است يك نكته مهم درباره اين كشور را ذكر كنيم. بعضي افراد كشور دومينيكا را با كشور دومينيكن اشتباه مي‌گيرند، درصورتي‌كه جز شباهتي كه بين اسم اين ۲ كشور وجود دارد، در باقي موارد ۲ كشور كاملاً جدا هستند.

جمهوري دومينيكن كشوري در بخش شرقي جزيره هيسپانيولا در درياي كارائيب است. زبان رسمي اين كشور اسپانيايي است و با حدود ۱۱ ميليون نفر جمعيت و  ۴۴۵,۴۸ كيلومترمربع مساحت، دومين كشور بزرگ در حوزه درياي كارائيب محسوب مي‌شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين موضوع مطلب دومينيكا را با دومينيكن اشتباه نگيريد را بخوانيد.

دولت دومينيكا

دومينيكا يك دولت دموكراتيك باثبات دارد كه يكي از تمركزهاي آن حمايت قوي قانون اساسي از سرمايه‌گذاري است. سيستم حقوقي بر اساس حقوق عمومي انگليسي تعريف شده و توليد ناخالص داخلي دومينيكا تقريباً ۵۰۰ ميليون دلار است.

اخذ شهروندي دومينيكا از طريق برنامه سرمايه‌گذاري

برنامه اخذ مستقيم تابعيت و پاسپورت دومينيكا در سال ۱۹۹۳ تاسيس شد. برنامه‌اي كه يكي از قديمي‌ترين و در دسترس‌ترين برنامه‌هاي CBI در جهان است. اين برنامه بر اساس اصل ماده قانوني از بخش ۱۰۱ از قوانين مهاجرتي و تابعيت اين كشور به تأييد مقامات دولتي دومينيكا رسيده است. بر اساس اين قانون، دولت دومينيكا يك برنامه اقتصادي براي اعطاي شهروندي ايجاد كرده است كه به‌عنوان يكي از روش‌هاي موثر و موفق براي توسعه ملي محسوب مي‌شود. اين برنامه اقتصادي به متقاضيان امكان دريافت شهروندي و پاسپورت دومينيكا را مي‌دهد.

علاوه بر اين، دولت دومينيكا يكپارچگي برنامه شهروندي خود را در طول ساليان متمادي پرورش داده و اهميت و اثرگذاري بيشتري براي اين برنامه قائل شده است. براي واجد شرايط بودن در برنامه شهروندي دومينيكا از طريق سرمايه‌گذاري، بايد مدارك و سوابق دقيق متقاضيان توسط دولت دومينيكا بررسي شود و مبلغ لازم توسط متقاضي (اهدا به صندوق دولت دومينيكا يا سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي تاييد شده دولت) پرداخته شود.

سرمايه اهدائي در دومينيكا براي توسعه فناوري اطلاعات، صنعت، كشاورزي، گردشگري و... در پروژه‌هايي چون مدارس غيرانتفاعي، بازسازي بيمارستان‌ها، استاديوم ورزشي و ديگر پروژه‌هاي بخش خصوصي به‌كار برده مي‌شود.

روش‌هاي اخذ پاسپورت دومينيكا

دولت دومينيكا از سرمايه‌گذاران دعوت مي‌كند تا با واريز سرمايه خود به اين كشور باعث رشد و شكوفايي پايدار اقتصادي و ايجاد فرصت‌هاي شغلي و تجاري براي شهروندان دومينيكا شوند. همچنين دولت متعهد به ارائه چارچوب قانوني و اداري با پشتيباني مالي و فني لازم براي تشويق سرمايه‌گذاران و دستيابي به اين اهداف است.

براي دريافت پاسپورت دوم از كشور دومينيكا، ۲ گزينه سرمايه‌گذاري وجود دارد. متقاضيان مي‌توانند باتوجه‌به بودجه و برنامه‌ريزي خودشان، يكي از اين ۲ روش‌ را انتخاب كنند:

  • پرداخت كمك بلاعوض به دولت دومينيكا

  • سرمايه‌گذاري به ارزش ۲۲۰,۰۰۰ دلار آمريكا در پروژه‌هاي تأييد شده دولت دومينيكا

به جز هزينه اصلي مربوط به كمك به دولت و يا سرمايه‌گذاري در پروژه‌ها، هزينه‌هاي ديگري از جمله هزينه بررسي پرونده، هزينه صدور گواهي شهروندي و هزينه صدور پاسپورت هم وجود دارد. همچنين به‌منظور جلوگيري از ورود تبهكاران و افراد مرتبط با گروه‌هاي تروريستي به كشور دومينيكا، تحقيقات سخت‌گيرانه‌اي در مورد همه افراد شامل در پرونده انجام مي‌شود و به‌منظور پوشش‌دهي هزينه‌هاي مربوط به انجام اين امر، افراد متقاضي بايد مبالغ تعيين شده را بپردازند.

يك نفر از اعضاي خانواده مي‌تواند براي كل خانواده اقدام كند و با انجام يكي از اين روش‌ها، براي تمام اعضا شهروندي دريافت كند. خانواده‌اي كه در اين درخواست قرار مي‌گيرد شامل متقاضي اصلي، همسر، به‌اضافه افراد تحت تكفل آنها است. وابستگان متقاضي اصلي هم شامل فرزندان، والدين، پدربزرگ و مادربزرگ، نوزادان، همسران جديد و خواهر و برادر است. اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه به‌ازاي اضافه‌شدن هر فرد به اين جمعيت، هزينه اضافي يا محدوديت‌هاي خاصي ممكن است اعمال شود.

روش پرداخت بلاعوض به صندوق تنوع اقتصادي براي اخذ پاسپورت دومينيكا

صندوق تنوع اقتصادي (EDF) از پروژه‌هاي دولتي و خصوصي در دومينيكا حمايت مي‌كند. پروژه‌هايي كه صنايعي مانند آموزش، مراقبت‌هاي بهداشتي، ورزش و گردشگري را تحت پوشش خود دارند. در اين روش، هزينه پرداختي به متقاضي بازگردانده نمي‌شود.

منبع : موسسه مهاجرتي كنكاش

منبع 2

بهترین زمان سفر به دومینیکا

دومینیکا آب و هوایی استوایی ، گرم و مرطوب دارد . این کشور از ماه ژانویه تا اواسط ماه آوریل هوای گرم و خشک دارد که دلیل این امر این است که بادهای شمال شرقی در شرایط آب و هوای استوایی معمولا به صورت پیوسته و مداوم می وزد در حالی که از اواسط ژوئن تا اواسط نوامبر کشور دومینیکا آب و هوای داغ ، مرطوب و بارانی دارد زیرا این بادها به صورت نامنظم است و هرزگاهی متوقف می شوند . بهترین زمان برای سفر به کشور دومینیکا ، از ماه فوریه تا ماه آوریل می باشد که میزان بارش باران در مقایسه با ماه های دیگر کمتر است.

معروف ترین غذاهای دومینکن

۱-چاپی Chapea

این غذا یک خورشت دلپذیر است که با لوبیا ، برنج و سبزیجاتی مانند کدو ، پیاز ، فلفل سبز ، هویج و سیر درست می شود. خورشت معمولاً با گشنیز و آب پرتقال ترش یا آب آهک طعم دار می شود. وقتی سرو می شود ، معمولاً با سوسیس لانژنیزا همراه است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.